Google+

Десять заповідей креатора. Версія друга

istock_000020291293mediumvintagewomanТрухімович попереджає, що цей розділ – суб’єктивний. А іноді може здатись і безглуздим у пафосі своєму, – додає креативний самурай. Першу версію десяти заповідей креатора читай тут. А от і друга.

  1. Будь самодостатнім. Лише з видатної людини вийде видатний копірайтер, – вважає креативний самурай. Загалом самодостатність особистості – це та база, основа, на якій якнайкраще, найефективніше і найзручніше вибудовувати свою професійну (чи будь-яку іншу) самореалізацію.
  2. Творчість — це праця. Зрештою, так само, як працею є письменництво та копірайтинг. Чекати натхнення — марна втрата часу. Просто сідайте і працюйте, пробуйте, шукайте, спостерігайте за собою, усувайте недоліки, розвивайте переваги.
  3. Жодного дня без рядка. Пригадайте правило «10 000 годин». Важливий щоденний тренінг. Творіть у своїй сфері: пишіть, малюйте, тощо. Зауважте, що у копірайтингу написанню тексту передує аналіз інформації і творення на її основі нової ідеї. Відповідно з часом виробляється звичка, ви автоматично: отримуєте вхідну інформацію, опрацьовуєте її та видаєте нову ідею.
  4. Хто рано встає, тому Муза дає. Тут йдеться про час роботи. Мені, наприклад, гарно працюється з самого ранку, – зізнається Трухімович. – Тому для мене є актуальним цей вираз. Комусь зручніше творити в інший час. Цим я хочу сказати — знайдіть, визначте свій час для найефективнішої творчої праці і згідно з цим плануйте свій загальний робочий час.
  5. З ким поведешся, того й наберешся. Кожна людина має своє персональне енерго-інформаційне поле. Коли ми спілкуємося, навіть по телефону, ми обмінюємося інформацією та енергією. Тому дуже важливо знати себе і вміти відрізнити своє від чужого, щоб зберегти свою індивідуальність та унікальність. Інакше кажучи, будьте пильні. Але і в цьому перевага: особисте спілкування із замовником дає змогу відчути його потреби, його настрій у стосунку до проекту, що згодом дає розуміння, яким має бути текст.
  6. Festina lente. Поспішай поволі. Творчість не визнає метушні, ідея має визріти, дайте собі час. Враховуйте це і плануйте заздалегідь. Взагалі термін «зроби на вчора» став скоріше правилом, аніж винятком. Тому так важливо не піддаватися загальній паніці, біганині. Все залежить від вас, як ви налаштуєтеся. Поспостерігайте, якщо ви поспішаєте, то й час спливає швидше, а коли ж ви просто мобілізуєтеся, але спокійно й виважено робите свою роботу, то й час так само рухається. «Працювати швидко – означає робити повільні рухи без перерв між ними».
  7. КВГМ. Кисень. Вода. Глюкоза. Медитація. Те, що наш організм загалом і головний мозок зокрема, десь на 80% складаються з води – відверта брехня і підміна понять. Бо це не вода, а розчини. Також варто знати, що 80% енергетичних ресурсів організму споживає головний мозок. Через це просто забезпечте його усім необхідним, що дає енергію: глюкоза і що забезпечує її засвоєння: кисень і вода. Під медитацією розумію глибоке входження в творчий процес, коли жодні зовнішні подразники не можуть вивести вас з цього стану.
  8. Бриф. Бриф. Бриф. Іншими словами — чітко ставте завдання перед собою. Цьому присвячений цілий розділ практичного посібника «Реклама. Конспекти копірайтера», який зараз шукає друзів на Спільнокошт. Детальні інструкції та приклади брифів, роз’яснення, чим він важливий і що необхідно зробити обов’язково. Отримай примірник практичного посібника, фондувавши видання нв 155 гривень.
  9. Представляй завершену роботу. Сирі ідеї мають непривабливий вигляд. Варто чітко доопрацювати, відшліфувати, а тоді представляти готовий продукт замовнику. Адже на половині роботи вона виглядає по іншому. Також не варто озвучувати свої ідеї під час того, коли обговорюєте завдання. Часто буває, особливо, коли вже давно працюєш: замовник розповідає, а в голові вже народжуються ідеї і хочеться ними поділитися. Краще почекати. Хоча б тому, що: а) замовник вважатиме себе співавтором, бо ми разом про це говорили; б) замовник не оцінить гідно вашу працю, це ж так просто, зусиль практично не докладалося, за що ж платити гроші? Відповідно, це відображається на гонорарі.
  10. Оформляй свою роботу. Важливо презентабельно представити свою роботу. Коли ми розмістимо гасло з трьох слів на аркуші паперу – це одна справа. А коли в шапці документу стоїть наш логотип, згодом присутній заголовок: «Концепція словесного торгового знаку», далі власне слоган, а після нього обґрунтування, коментарі, то робота копірайтера сприймається інакше.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>