Google+

Оповідь тридцять друга, у котрій бодай хтось таки має рацію

Поставивши крапку у попередній оповіді, ми, о славетний Читачу, залишили позаду себе чергову частину нашого шляху і опинилися у наступному вимірі цієї прекрасної мандрівки, де нас золотистими літерами на величезному рекламному щиті вітають слова Остапа Бендера:

 

«Якщо по країні тиняються якісь грошові знаки, то повинні ж бути люди, у котрих їх багато»

 

Так, о Читачу, жодних сумнівів — гроші є! І, мені видається, така думка більш продуктивніша, аніж сумно-деструктивна мантра: «Грошей немає».

Так чи інакше грошові ріки із валютними берегами знаходяться десь поблизу.

Так чи інакше ти, о підприємливий Читачу, час від часу спілкуєшся із людиною, котра є твоїм клієнтом, або покупцем — постійним чи потенційним.

І покупець — гордовите втілення бажань, які ти, о винахідливий Читачу, наче джин з лампи Аладіна, здатен в одну мить здійснити…

…І покупець — гримуче поєднання в одній особі суперечливих потреб, які ти, о кмітливий Читачу, наче всемогутній падишах, готовий задовольнити зі швидкістю світла…

…І покупець, обтяжений тягарем власних та чужих проблем, які ти, о гордий Читачу, наче старий Хоттаб із глека, люб'язно вирішуєш, примовляючи: «Тар-тібі-дох, тібі-дох, тібі-дох»…   

І той покупець керується поширеною думкою: «Клієнт завжди має рацію».

Втім, спостерігала я за однією розмовою…

 

Одного разу учень запитав Вчителя:

— Вчитель, серед бізнесменів існує така популярна фраза: «Клієнт завжди має рацію». Скажи, з твого погляду, вона правильна?

— А ти сам намагався віднайти відповідь на це запитання, — запитав його Вчитель.

— Намагався, але в мене нічого з того не вийшло, — зітхнув учень. — З одного боку, напевно у цій фразі є сила, хоча би тому, що вона має надзвичайну популярність, з іншої — ніхто не може завжди мати рацію, це ж зрозуміло… 

— Молодець, — посміхнувся Вчитель. — Я бачу, що ти не лінуєшся думати. Клієнт, звісно, завжди має рацію. Але тільки твій клієнт. Ти не можеш, та й не повинен прагнути продати кожному, хто живе на Землі.

 

Недаремно ж, о щедрий Читачу, вчені мужі придумали словосполучення «цільова аудиторія». Вони ж також настійливо рекомендують — перш ніж продавати товари чи надавати послуги, слід відповісти самому собі на запитання: «Хто вони?», тобто «Хто буде купувати?», «Хто буде користуватися послугами?».

Також о шановний Читачу, хочу звернути твою дорогоцінну увагу на те, що й ти не завжди продавець, а інколи стаєш покупцем. Або навпаки, якщо ти вважаєш себе тільки покупцем, то інколи буваєш і продавцем, пропонуючи свої вміння та навички, скажімо роботодавцю.

То ж стався до своїх покупців так, якби ти хотів, щоб до тебе ставилися продавці, коли ти сам покупець. А утім, роби, як знаєш…

А ще у цій оповіді не можу мовчки пройти повз такі слова: «…у цій фразі є сила, хоча би тому, що вона має надзвичайну популярність…». Бачиш, о Читачу, популярність того чи іншого твердження, заклику, гасла, іншими словами прихильність до нього, а пізніше й готовність втілювати почуте в життя, котра у свою чергу проростає глибоко в душу і у свідомість корінням віри, один з важливих чинників, що позитивно впливає на просування бренду на ринку товарів та послуг.

І скільки було усіляких тверджень, гасел, закликів, і не тільки рекламних, за історію людства… О шановний Читачу, тепер вже їх і не злічити. Людині не злічити. А ось всемогутній Аллах в судний день наввиграшки проведе необхідну калькуляцію та прийме справедливе рішення. Адже відповідальності за вчинки ніхто не відміняв, і навіть незнання Вселенських Законів Буття не звільняє від неї.


Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>