Google+

Прощання зі стереотипами

«…нічого в розумі, окрім асоціацій, немає, окрім асоціацій правильних і неправильних, окрім правильних комбінацій асоціацій і неправильних комбінацій»

Павлов. Іван Петрович UK">

Пригадую собі як я вчився писати. Всі ми вчилися. Буває це зазвичай у першому класі середньої школи, коли нам було по 6-7 років. UK">

Так от, сиджу я над зошитом у косу лінійку і плачу, бо… година вже пізня і на вулиці темно. Але то лише половина справи, вірніше половина причини моїх гірких дитячих сліз. Інша половина в тому, що мені аж ніяк не вдавалося писати оті ///// \\\\\ O O O O, чи що там ще було, рівненько, каліграфічно і гладенько.

А треба! І оте «треба» я чітко розумію, адже отримав імперативний словесний месидж від батьків, підкріплений щирими потиличниками. UK">

І пишу, чи то пак, плачу. Аж світа білого не бачу, не те що свого зошита у косу лінійку. UK">

Все ж таки пишу. Спроба номер –надцять. Після кожної моєї невдалої спроби, а вона кожна невдала, мій зошит стрімко худне, бо з нього вже вкотре вирвано сторінку з моїми недолугими карлючками, які не відповідають високим стандартам каліграфічного письма. UK">

І це тільки початок. Перший клас. Минуло місяця зо два від першого вересня. Що ж буде далі? Навіть й думати не хочеться. UK">

Врешті втомлюються і батьки. Їхні критерії оцінки написаного мною дещо знижуються: ну, ніби, сяк-так вийшло, певного, мінімального рівня якості каліграфії досягнуто… UK">

Можу йти спати. Завтра знову буде день з уроками і з домашніми завданнями. UK">

Ну і звідки, скажіть мені, тут з’явиться не те що любов, бодай якась симпатія до писання від руки, до відтворення своїх думок, бажань, мрій чи чогось там іще на папері? UK">

Згодом школа, відверто кажучи, теж якось не дуже надихала до писання, особливо у тій частині, де треба було вчити граматичні правила. UK">

І що ми маємо на виході? UK">

Сформовану стійку відсутність бажання писати з власної ініціативи взагалі, навіть особисто для себе. mso-ansi-language:UK">

Можливо мій приклад не показовий. Можливо у когось був позитивний досвід засвоєння азів письма. Також я впевнений, що є талановиті педагоги, батьки, вчителі, які дають змогу розвинутися дитячим талантам. UK">

Наводжу тут цей приклад лише як ілюстрацію того, що викладенню наших думок письмово можуть заважати певні стереотипи, уявлення про процес письма, і наявне упереджене ставлення до письма як явища. UK">

Інакше кажучи: якщо я про себе думаю, що не вмію писати, але мені цього дуже хочеться, чи виникає потреба писати в процесі професійної діяльності, то перш за все слід перевірити, чи не сформувалося у мене випадково у минулому, в силу тих чи інших причин, негативне ставлення до письма. mso-ansi-language:UK">

Ще інакше. Якщо в минулому у мене сформувався набутий рефлекс: «писання від руки викликає психологічний дискомфорт, дає відчуття приниження і демонструє мою меншовартість», то я знайду тисячу і одну причину, аби не писати від руки. Наприклад, не маю часу, або в мене почерк негарний, або краще по телефону поговоримо, тощо.

Звісно, можуть існувати й інші стереотипи, що впливають на ваш особистий процес викладення думок на папері. В кожного ситуація різна, тому ми не будемо розвивати тему далі: про те як Трухімович не став письменником, а потім, про те як Трухімович став письменником. UK">

Єдине варто відзначити: Трухімович був такий затурканий, що і мріяти не наважувався про написання книг. А потім виявилося, що в нього талант до письма, і він проявляв себе, але на то ніхто не звертав увагу і в першу чергу сам Трухімович. UK">

Отже. Усе це написано лишень для того, аби ви дізналися відповідь на питання: «Чи заважає мені негативний досвід у минулому якісно писати сьогодні?» mso-ansi-language:UK">

<

span lang=”UK”>

Не заважає, кажете? UK">

Гаразд. UK">

Тоді навіщо вам ця книга? UK">

Тоді ви, напевно, виконали усі практичні вправи, запропоновані вам у попередніх розділах? UK">

Відповідайте собі, а не мені. UK">

Практична вправа №4 mso-ansi-language:UK">

У своєму зошиті ви вже пробували виконати, чи справді виконали деякі практичні вправи. UK">

Чи вдалося це зробити? UK">

Зараз знову відкрийте свій зошит і запишіть у ньому відповіді на питання: UK">

1. «Чому я не можу писати?»

2. «Чому я відкладаю написання до останнього?»

3. «Чому мені складно почати?»

Це найпростіша вправа, яку можна собі уявити. UK">

Ви пишете, те що у вашій голові. Пишете про те, що вам заважає і вчитеся писати. Бачите стереотипи допомагають вам вдосконалюватися. UK">

Просто запишіть усі причини. Якщо відчуваєте, що можете написати більше щодо тієї чи іншої причини, пишіть. UK">

Бажано пропрацювати і попрощатися з усіма причинами та стереотипами. Можливо вам знадобиться погляд зі сторони, консультація людини, котра допоможе швидше віднайти першоджерело сьогоднішніх негараздів у вчорашніх подіях. UK">

Деякі спеціалісти радять написати список причин, що заважають і трансформувати їх у список, що допомагає. UK">

Деякі спеціалісти радять записати кожну проблемку на окремому аркуші паперу і символічно спалити його. Методів є багато, і кожен з вас обере для себе найбільш оптимальний. UK">

Підсумуємо: mso-ansi-language:UK">

1. На цьому етапі у своєму зошиті прощаємося зі своїми стереотипам, упередженнями щодо письма, якщо такі є.

a. До речі, якщо виникатиме думка, що практичні вправи у цій книзі – повна дурня, то так і запишіть. Пишіть все, що приходить в голову.

2. Складаємо список отих стереотипів та упереджень.

3. Знаходимо методику[1], що дозволяє позбутися негативних стереотипів і упереджень, або звертаємося до людини, яка допоможе у цьому (традиційно цим займаються психологи).

4. Прощаємося зі стереотипами.

5. Виконуємо попередні вправи, якщо це досі не зроблено

Коли ж у вас усе гаразд, і ви гадаєте, що практична вправа № 4 не про вас, то складіть список того, що допомагає вам плідно працювати і писати. UK">




[1] Так, шукаєте самі. Бо ви вчитеся дистанційно і крім вас немає нікого, хто буде вами керувати. Або знайдіть когось, хто контролюватиме процес.


zp8497586rq
zp8497586rq

Comments are closed.