Реклама як управління цільовою аудиторією
- Лип
- 22
- Автор Сергій Трухімович
- Опубліковано в СТАТТІ
- 1
Реклама, як жодне інше явище у нашому суспільстві, час від часу викликає непереборне бажання поговорити чи подискутувати із використанням фрази: «Реклама це — маніпуляція» чи більш радикального твердження: «Реклама це — відверта брехня».
Думаю, той, хто працює в рекламі не раз чув ці чи схожі вислови від клієнтів, друзів чи родичів.
Щоправда інколи й самі рекламні повідомлення дають привід думати про рекламу не найкращим чином. Відверто кажучи, дуже дивним виглядає таке звернення до потенційних покупців (цитую напис з бігборда): «Це — не реклама, це — правда». Буцім рекламні повідомлення, в тому числі й попередні чи наступні тих, хто розмістив такий бігборд — брехня. А потім всі дивуються: «І чому люди ставляться до реклами негативно?».
Втім говорити, що реклама це — маніпуляція, або стверджувати протилежне — реклама це — правдива і відверта подача інформації, це сказати лише половину з того, чим є реклама. Адже в першу чергу
РЕКЛАМА — ЦЕ УПРАВЛІННЯ ЦІЛЬОВОЮ АУДИТОРІЄЮ
І коли вже прозвучало слово «управління» не буде зайвим розглянути універсальну схему управління на простому прикладі.
Отже є об'єкт управління — автомобіль і суб'єкт управління — водій. За допомогою керма, педалей, своєї голови водій управляє автівкою і, маючи мету, прагне досягнути певного результату (зрозуміло, якщо йому потрібно в супермаркет, він на залізничний вокзал не поїде).
Під час управління, на шляху до результату, суб'єкт управління (водій) отримує від об'єкта управління (авто) зворотній зв'язок — інформацію про наслідки свого управління, в цьому випадку: чи достатньо пального, чи справний двигун, чи дотримано обраного маршруту. При потребі управління коригується.
Тепер уявіть, замість автомобіля — цільова аудиторія, замість водія — компанія чи фірма. Замість керма та інших важелів управління — інформаційні повідомлення, а точніше рекламна кампанія, котра реалізується за посередництвом різних каналів комунікації (суспільний, власний, персональний «нульовий»).
Тут також є своя мета та очікуваний результат: рекламодавець хоче, щоб люди щось зробили — прийшли та купили, і він їм про це говорить (в тій чи іншій формі). І, звісно, присутній зворотній зв'язок — відбувається моніторинг ефективності рекламних заходів.
Ще одна комбінація. Замість компанії поставте себе і уявіть свою цільову аудиторію. Ви ж напевно себе рекламуєте?
Слід взяти до уваги, що ми живемо у суспільстві і є частиною суперсистеми, наче автономні елементи великого механізму. Тому кожна окрема ланка комунікації, разом з іншими ланками (поряд з вами ж хтось теж рекламується) утворюють так званий модуль комунікації, котрий в свою чергу є також об'єктом управління.
І ним хтось управляє. Хто? Державні органи. Освітні заклади. Міжнародний валютний фонд та інші люди чи групи людей.
Отже, як бачите нами хтось управляє і ми кимсь управляємо. Десь ми керівники, а десь — підлеглі. І навіть може трапитися так, що людиною управляють її звички, стереотипи, упередження. Але це вже інша тема.
Взагалі, слід розуміти, що будь-які процеси: економічні, політичні, суспільні є керованими. Тому твердження на зразок: «Курс долара зріс чи опустився» аж ніяк не відповідають дійсності, тому що дії певних установ призводять до того, що він зростає чи опускається – наприклад те, що Нацбанк виходить на міжбанківські торги чи ні впливає на ціну валюти. А отже відбувається управління курсом валют. Свідоме чи не свідоме, то вже інше питання – головне, що управління має місце.
ВЛАСНЕ З ПОГЛЯДУ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ БУВАЄ СТРУКТУРНИМ І БЕЗСТРУКТУРНИМ
Структурне управління. Передбачає певну чітку структуру (вертикальну чи горизонтальну), яка передбачає безпосередній контакт між її членами (усний, письмовий, телефонний), за посередництвом котрої відбувається зокрема обмін інформацією та ресурсами і загалом управління тим чи іншим процесом.
Безструктурне управління. Певна структура відсутня, управління здійснюється через створення певних умов, атмосфери, яка й спонукає об’єкт управління рухатися до поставленої мети. Зрештою, безструктурне управління яскраво ілюструє одна історія.
З ПОГЛЯДУ ТАКТИКИ УПРАВЛІННЯ БУВАЄ МАНІПУЛЯТИВНИМ І ВІДКРИТИМ
В основі маніпулятивного управління лежить принцип конкурентності з ідеологією «divide et impera», розділяй і володарюй.
В основі відкритого — принцип колегіальності з ідеологією «створюй і об'єднуй».
І як ви думаєте, хто вирішує яким буде управління?
Хто вирішував, яке слово з трьох букв надрукувати — Автор чи клавіатура комп'ютера?
ДІМ, — надрукував Автор і продовжив…
І окремо взятий приклад маніпулятивної рекламної кампанії аж ніяк не свідчить, що такою є реклама загалом, як явище у суспільстві, так само як і дорожньо-транспортна пригода з летальним наслідком зовсім не означає, що автомобіль — однозначне зло.
Сергій Трухімович, автор практичного посібника «Реклама. Конспекти копірайтера»
Корисне чтиво від CRESPO:
Категорії
- БЛОҐОТЕКА
- Конструктивная беззаботность
- Копірайтер. Нормальна анатомія
- НОВИНИ
- СТАТТІ
- Ще 1001 оповідка
Останні публікації
- Фільми для рекламників
- Легендарний посібник-мандрівник повернувся до Львова
- Хмельничани взяли участь у тренінгу Трухімовича «Корови не винні»
- Посібник «Реклама. Конспекти копірайтера» вирушив у всеукраїнську мандрівку
- 17 вересня відправляємо посібник у всеукраїнську мандрівку
Останні коментарі
- Влад до Креатив – наше все або битва між двома офісними будівлями
- Володимир до Фільми для рекламників
- Сергій Трухімович до Оповідь сімдесят третя, у котрій виявляється, що параноя подруга не тільки розвідника, а й селянина
- aweqwe до Оповідь сімдесят третя, у котрій виявляється, що параноя подруга не тільки розвідника, а й селянина
- Nata до Коворкінги України – дослідження Трухімовича
Цілком згідний!! Правильна і ненав'язлива реклама набагато ефективніша ніж те що ми маємо зараз скрізь і на телебаченні і в радіо і т.д. Багато клієнтів відвертає саме неякісна реклама.