У першому епізоді подкасту “Трохи Мович” “У ванні з Архімедом” ви дізналися про фази творчого процесу, тобто про усі логічній й послідовні кроки, які слід зробити, щоб віднайти нову ідею.
А в цьому епізоді поговоримо про те, що ж може зробити нас більш креативними людьми. Поділюся деякими своїми думками і спостереженнями.
Творчість як така — це мої власні враження про рандомні об’єкти довколишнього світу. Побачив гарний захід сонця і написав про нього вірш. Натомість творчість в рекламі це також враження, але вони окреслені конкретним об’єктом від замовника — наприклад автівка, і ми оперуємо не власними враженнями, а враженнями цільової аудиторії – тих людей, які є потенційними покупцями цієї автівки. Плюс додайте до цього наявні дедлайни, коли ідею треба видати до певної дати і необхідність враховувати дослідження ринку та цільової аудиторії.
“Я роблю те, що в мені горить. І це запалює. Я роблю те, що хочу. І всі хочуть те, що я роблю. Я роблю те, що вмію. Це легко як дихати. Я роблю те, що хвилює. І мене не хвилює. Я не маю вільного часу – я вільний повсякчас”.
Є зала довжиною десь 100 метрів. Має вона підвісну стелю. І в проміжку між стелею і підвісною стелею треба покласти кабель для інтернету, бо тягнути по підлозі не естетично. Що робити? Ну треба 3-4 працівника, знімаєш одну плитку підвісної стелі, закидаєш кабель, ставиш на місце, знімаєш наступну і так далі. Уявили, так? Марудно і довго. Креатавне рішення: Зняти плитку на початку і наприкінці. Взяти таксу, прив’язати до неї кабель і пустити її з одного кінця в інший. Справляються 2 працівники? Один запускав собаку під стелю, а другий з ліхтариком у руках гукав собаку з іншої сторони.
Одна юридична фірма розміщала свої оголошення про надання послуг із видачі ліцензій на автоперевезення у рубриці “Послуги з автоперевезення”.
На перший погляд не логічно, адже цю рубрику переглядають ті кому потрібні автомобілі для перевезення, а не власники, які ці перевезення здійснюють.
Але якщо добряче подумати, то стане зрозуміло, що власники все ж переглядають цю рубрику, втім з іншою метою — вони перевіряють чи їхнє оголошення про надання послуг розміщено. От ви й знайшли свою цільову аудиторію.
Офіс IKEA в Сингапурі дав запит у Швецію на виготовлення декількох тисячх полотняних сумок з принтом на них: лого, плюс сайт.
IKEA у Швеції подумала собі, що веб-сайти будуть такими ж, як і в Таїланді (IKEA.co.th). Але мало бути IKEA.com.sg Ось так з’явилися тисячі сумок, надрукованих з пропущеною літерою "m".
За логікою їх би треба було викинути. Вірніше утилізувати, що також коштує грошей. А потім надрукувати ще раз, тепер без помилки. Уявіть скільки це все коштує.
Значно дешевше вчинити креативно. IKEA обізвала це все лімітованим випуском, визнала свою помилку і знизила на сумки ціну. В місці продажу над сумками був напис “Limited unique alamak” (Alamak у перекладі зі сінгапурської англійської буквально означає “О, ні!”).
Таким чином помилка як така зникла.
В штаті Юта є гірськолижний курорт під назвою “Snowbird”. I от приїздить на цей курорт якийсь Грег з Лос-Анджелесу, спускаєтья з гори і пише негативний відгук на одну зірочку із загальним меседжем “Занадто просунутий”, “Too advanced”.
Курорт зробив з цього рекламу: з’явилися постери з цим відгуком. Ну бо не всі, як Грег. Хтось шукає складних, екстремальних спусків. І для них це буде спуск на п’ять зірочок.