Звідки береться любов до брендів? І як цю любов здобути, заслужити чи вибороти? І якими показниками цю любов вимірювати, і на які критерії у своїх вчинках орієнтуватися?
Запитання на цілу дисертацію. Причому у сфері, що стосується абстрактних і суб’єктивних понять, таких як відчуття, враження, емоції, очікування, уявлення.
Як на мене є один спосіб як виплекати оту любов. Не єдиний звісно, але цілком робочий.
Та спочатку ліричний відступ.
Любов – це завжди про двох. Ну, так, буває і про трьох чи навіть чотирьох. Але наразі спростимо до двох. Тобто одна сторона шукає любов, чи хотіла би мати теплі стосунки з кимоссь й інша сторона має таку ж ціль. І от вони зустрічаються, розуміють, що підходять один одному і починається любов.
То так просто звучить — у житті ж воно складніше. Пригадую, коли я вчився у медичному один з моїх однокурсників закохався в одну дівчину. А вона ніяк не відповідала взаємністю. Хлопець не здавався, був поряд з нею, користався кожною нагодою продемонструвати їй своє щире і палке кохання. Навіть, коли вона намагалася створити стосунки з іншим хлопцем.
Що ж вони таки одружилися і живуть щасливі разом вже напевно понад 20 років.
Тому інколи свою любов слід завойовувати. Буквально. Це стосується як людей, так і брендів.
Кінець ліричного відступу.
Ставайте usage brand, замість того, щоб бути purchase brand. Тобто сприймайте своїх людей як користувачів, замість того, щоб вважати їх покупцями.
- Pursache brands позиціюють себе в головах людей і хочуть бути брендом, на який рівняються люди. Натомість usage brands прагнуть перебувати в житті людей і хочуть, щоб про них думали, як про бренд, що робить життя легшим.
- Про pursache brands люди дізнаються через рекламу і традиційні медіа. А от про usage brands стає відомо через соціальні мережі та BBC — баба, бабі сказала.
- Pursache brands створюють запит купити продукт, а usage brands створюють запит користуватися продуктом.
- Pursache brands турбуються, що сказати людям про себе, usage brands важливо те, що люди говорять між собою про них.
- Pursache brands акцентують на просуванні продукту, а usage brands на формуванні лояльності та віральності.
- Pursache brands прагнуть сформувати думку про бренд на шляху до покупки. Натомість usage brands прагне вплинути на відчуття людей у кожній точці контакту.
- Момент істини для pursache brands наступає до покупки продукту (під час дослідження та пошуку) а usage brands після покупки (доставка, обслуговування, гарантії, навчання чи обмін).
- Purpose. Так, я відчуваю, що “Мегаоптика” поділяє мої цінності і бачу, як вони орієнтуються на них у щоденній роботі. Насамперед наші цінності перетинаються в темі здоров’я очей і максимально можливої корекції зору, щоб бачити життя повноцінно й носити окуляри комфортно.
- Personalization. Так, я відчуваю, що “Мегаоптика” увесь свій досвід адаптує до моїх зорових потреб. Окрім професійної діагностики зорової системи ми говоримо про те, навіщо мені окуляри. Щодо сервісу. Моє найулюбленшіе — троє фахівців супроводжують мене: оптометрист, консультант і майстер-оптик. І це ще на етапі підбору лінз та оправи. Створені окуляри на 100% відповідають моїм потребам. І в результаті, коли почав носити нові окуляри, вперше мені почали говорити: “В тебе класні окуляри”. Вони мені дуже подобаються і одні, і другі, коли монтую епізоди своїх подкастів, прямо милуюся своїми окулярами.
- Protection. Так, я почуваюся у безпеці в окулярному центрі “Мегаоптика”. Бо знаю, що контроль якості просто фанатичний і є гарантія сумісності та якості на один рік. Також я довіряю людям, що працюють, бо всі процеси відбуваються за єдиним стандартом бренду ZEISS. І “Мегаоптика” завжди готова вирішити будь-які складнощі чи проблеми, пов’язані з окулярами.
- Partnership. Так, я відчуваю партнерство. Воно витікає з індивідувального підходу. Ми обговорюємо майбутні окуляри і створюємо їх разом. Немає зверхності і якогось повчання, приємне дружнє спілкування і взаємоповага.
- Pride. Так, я відчуваю гордість, мені також приємно відчувати приналежність до окулярного центру “Мегаоптика”, я вболіваю за те, що ми робимо разом і тому з моєї власної ініціативи я став амбасадором окулярного центру “Мегаоптика”.
Резюмуємо.
- Безпосередній продаж товару чи послуги — це один з етапів тривалих стосунків з людьми. Замість того, щоб бути pursache brand, ставайте usage brand.
- В процесі взаємодії з людьми орієнтуйтеся на їхні почуття. Якщо вони відчувають purpose, pride, partnership, protection, personalization, значить ви рухаєтеся у правильному напрямку.
{$te}