Блог

Найдовша рекламна кампанія евер

Корисне
Розповім вам про найдовшу рекламну кампанію ever. Як ви думаєте, хто? Горілка “Absolut”.

Кампанія називалася “Absolut Perfection”, розпочалася в 1980-му, тривала 25 років.

За цей час було випущено 1500 рекламних постерів. І це не кількість екземплярів. Кожен окремий постер мав свою окрему ідею, пов’язану з головним гаслом кампанії “Absolut Perfection”.
Слухати аудіоверсію:
Креативники брали тему “Різдво”, “Париж”, “Холод”, “Запуск космічної ракети” тощо, інтегрували туди пляшку чи її форму і додавали слово “Absolut”.

Наприклад в постері “Absolut New York” — це жовті таксі вишикувавні у формі пляшки “Absolut” на проїзджій частині серед інших автівок.

Є окремий — неофіційний сайт, де зібрані усі ці, чи, принаймні більшість, постерів.
Результати кампанії. Продажі зросли з 10 000 ящиків в 1980-му до 4,5 мільйона у 2000-му. До 1982 року Absolut Vodka обійшла головного фінського конкурента, який вийшов на американський ринок десятьма роками раніше.

В 1985 році було обігнано найбільшого російського конкурента, що зробило Absolut Vodka провідною імпортною горілкою в США.

Всього через шість коротких років після перших продажів у Бостоні, Absolut Vodka увійшла до топ-100 найбільш продаваних алкогольних напоїв у світі за версією міжнародного торгового журналу. З 1994 року Absolut Vodka входить до десятки найкращих міжнародних алкогольних брендів преміум-класу.
Рекламна кампанія “Absolut Perfection” — геніальна. Але мені видається, що в цьому кейсі важливими є також і сам продукт – горілка, і пляшка, в якій цей напій продавали.

Хоча горілка Absolut вийшла на ринок США в 1979-му, вперше під такою назвою її почали продавати у Швеції в 1879-му році. А традиція виготовлення шведської горілки ще давніші – 15-те сторіччя.

І був собі такий Ларс Олсон Сміт, підриємець з 14-ти років. Саме він вивів на шведський ринок "Absolut Rent Bränvin" — абсолютно чисту горілку, здобуту за допомогою нового революційного методу дистиляції. Майже половину 19-го сторіччя він був відомий як “Король Горілки”. Також і через те, що він горілчані війни зі Стокгольмом, Ларсу не подобалася центральна монополія на продаж спиртних напоїв.

Щоправда, коли Ларс Олсон Сміт помер, то усе й припинилося. Але концепція і технологія були створені. Вони лишено чекали свого часу.

І от в семидесятих роках двадцятого століття Ларс Ліндмарк, президент Шведської корпорації вина та спиртних напоїв, якраз орієнтуючись на 100 літній ювілей, вирішив експортувати “Absolut” в США. Тобто на американський ринок виходив ноунейм, але зі столітньою традицією.

З’являвся сильний бренд, який треба було красиво запакувати.

“Absolut” позиціонували як горілку преміум-класу і для оформлення пляшки шукали відповідні рішення — від пафосних царських атрибутів до агресивних елементів, пов’язаних з вікінгами.

Нічого з того не подобалося. Та якось один з рекламістів проєкту Гунтар Броман в антикварній крамниці Стокгольма побачив стару шведську пляшку з під ліків. Пляшка проста, елегантна і дуже шведська. Причому з відповідним історичним контекстом. У 16-17-ту сторіччях горілку продавали в аптеках як ліки від хвороб.
Таким чином отримали прозору пляшку, щоб було добре видно кришталеву чистоту горілки. Загалом форма відрізнялася від традиційних пляшок, особливо шийка, яка була не такою високою, як в інших.

Ще довелося з назви “Aboslute Pure Vodka” забрати слово “pure” (чистий) і літеру “e” у слові “absolute” бо останній є загальним прикметником, а значить не міг би стати торговою маркою.

I от тепер пазл складається — чиста якісна горілка, що виготовлена у Швеції особливим методом дистиляції, розробленим ще Ларсом Олсоном Смітом в 1879-му році, культова пляшка і геніальна рекламна кампанія Absolut Perfection, яка тривала 25 років.

Сподіваюся, у ваших головах посвітліло.