Блог

Куди сіяти контент, щоб зростала конверсія

Корисне
Ви точно читали чи чули цю притчу. Ось версія від Марка:

“Слухайте, вийшов сіяч ось, щоб сіяти. І як сіяв, упало зерно одне край дороги, і налетіли пташки, і його повидзьобували. Друге ж упало на ґрунт кам'янистий, де не мало багато землі, і негайно зійшло, бо земля неглибока була; а як сонце зійшло то зів'яло, і, коріння не мавши, усохло. А інше впало між терен, і вигнався терен, і його поглушив, і плоду воно не дало. Інше ж упало на добрую землю, і дало плід, що посходив і ріс; і видало втридцятеро, у шістдесят і в сто раз”.
Слухайте також аудіоверсію цієї статті:

І про що ж йдется у цій притчі? Пояснення слідує в наступному абзаці, цитую:

“Сіяч сіє слово. А котрі край дороги, де сіється слово, це ті, що як тільки почують, то зараз приходить до них сатана, і забирає слово, посіяне в них.Так само й посіяні на кам'янистому ґрунті, вони, як почують те слово, то з радістю зараз приймають його, та коріння не мають у собі й непостійні; а згодом, як утиск або переслідування наступає за слово, вони спокушаються зараз. А між терен посіяне, це ті, що слухають слово, але клопоти цьогосвітні й омана багатства та різні бажання ввіходять, та й заглушують слово, і плоду воно не дає. А посіяне в добрую землю це ті, що слухають слово й приймають, і родять утридцятеро, у шістдесят і в сто раз”.

Але я ще раз у вас запитаю: “Про що йдеться у цій притчі?”. І відповім: про сегментацію цільової аудиторії.

Усі ми сіємо контент — зерна інформації та реклами: про себе, про свій бренд чи товар. Щедрою рукою засіваємо довкруж себе, однак проростає, тобто монетизується, як виявляється, не всюди. То ж чи варто сіяти на тернистий ґрунт? Чи варто засівати між терен? І де шукати ґрунт підготовлений? А може для різних ґрунтів потрібні різні зерна?

Бачите, скільк запитань та гіпотез. І що його робити?

Давайте спочатку поспостерігаємо. Ось є люди, які любять з журналами стояти і задають усілякі провокативні запитання. Ви здогадалися, про кого це я. Так, припускаю, що у них охоплення цільової аудиторії десь в межах 85-90%. Мало хто уникнув бесіди з ними. Вони сіють своє зерно усюди, де тільки можуть. І от мені цікаво, яка у них конверсія? Доступу до статистики у мене, на жаль, не має, та й сумніваюся, що вони докладно її ведуть. А варто було би.

Отож, конверсія, гадаю, низька, інакше вони би давно виросли у своїй кількості і обійшли би інші численні релігії. Чи сегментують вони свою аудиторію? Чи прагнуть визначити болі і потреби своєї ЦА? Ну наприклад хороший покупць автомобілів почне свою розмову із запитання: “Чи є у вас автомобіль?” І якщо відповідь ствердна піде далі: “А чому вирішили придбати новий? Що не влаштовує у старій автівці?”. Десь так.

А от з огляду на те, як згадані вище люди з журналами хантять нових членів для своєї спільноти — скрипти продажів у них доволі примітивні.

Проте такого роду діяльність зміцнює віру та лояльність дійсних членів та членкинь. Вони ж виконують свою місію — несуть журнали у світ, відчувають свою обраність і при ділі завжди — не відволікаються на несанкціоновані роздуми про життя-буття. Отож в цілому їхня посівна стратегія таки виправдана.

Однак не кожний проєкт може собі дозовлити отак пригоршнями засівати асфальт. Тому й сегментація стає актуальною.

Ось вам одни з найпростіших варіантів. 5 W називається: What? Who? Why? When? Where?

Розберемо на прикладі.
Деякі автори додають сюди ще й “How?”, як відбувається покупка. А ще… Гаразд, треба якось зупинитися.

Можливо декому сегментація 5 W видасться примітивною й поверхневою. І ми з вами погодимося, бо є Job To Be Done й інші більш продвинуті способи довідатися про своїх людей більше та глибше.

Однак наша мета донести думку, що люди різні, що для різних груп слід шукати свої підходи.

А ще ж є мікротаргетинг, який став відомим на весь світ у 2012 році завдяки президентській кампанії Барака Обами. Але не він то придумав. Ще в 60-их роках двадцятого століття, мікротаргетинг був частиною південної стратегії республіканців. Але про це, можливо, якось пізніше поговоримо.

Давайте зробимо трохи висновків:

  1. Якщо й засівати контент довкруж без розбору, то тільки аби визначити, які аудиторії його сприймають найкраще, а вже потім з ними працювати.
  2. Досліджуйте й сегментуйте свою цільову аудиторію, експериментуйте з контентом та форматами і знаходьте те, що буде цікаво саме їм.
  3. Знайдіть свій підхід до сегментації. Ми згадували про 5 W, але й інші більш ефективні технології, які й допоможуть вам ближче познайомитися зі своїми людьми.

Ви слухали подкаст “Трохи Мович”. Якщо хочете зробити добру справу – підтримайте наш проєкт на сайті crespo.com.ua