Блог

Як вести перемовини і не лажати, а домовлятися

Корисне
Сергій Трухімович, допис про перемовини
Ну от прийшли ви до замовника, аби почути його зворотній зв’язок про розроблену вами ідею. З цього моменту… починаються перемовини.

Або ви «просуваєте» ідею літнього відпочинку у своїй родині. Отак зібрали всіх у великій кімнаті і… починаються перемовини.

Чи обговорюєте нові формати співпраці в колективі. Запиляли красиву презентацію, посадили перед собою людей і… починаються перемовини.

Нижче 4 don’ts&does, що точно стануть в нагоді. Маєте ще якісь поради, прийоми, стратегії, лайфхаки, пишіть у коментах.   

Перше


❌ Фокусуватися на суперечливих думках та поглядах.
✅ Шукати теми, щодо яких в обох сторін є (чи можлива) згода.
🔸 Негативне сприйняття окремих незначних елементів може викликати негативний емоційний відгук про всю виконану роботу. І тоді ми чуємо: «Нам не подобається те, що ви зробили». Можна уточнювати, що саме не подобається і знайти отой окремий елемент та змінити його. Разом з цим варто з’ясувати, а які частини із запропонованого подобаються замовнику. Таким чином відбувається зміщення фокусу уваги з негативних емоцій на позитивні. У будь-якому разі припиніть тиснути, себто наполягати на тому, що все круто і прогресивно.   

Друге


❌ Завалювати аргументами у відповідь на закиди щодо наших ідей.
✅ Використовувати мінімальну кількість сильних аргументів.
🔸 Коли ми за один раз вивалюємо величезну кількість аргументів на нашу користь, інша сторона може сприйняти це як напад. А отже шукає контраргументи, аби відбиватися від атакуючої сторони. Достатньо мати два-три сильних аргументи для кожної ідеї. На них і фокусуватися під час дискусії.

Третє


❌ Створювати цикл «напад-захист».
✅ Знаходитися на нейтральній позиції.
🔸 Отримуючи зворотній зв’язок, ми скоріше за все опиняємося в позиції того, хто обороняється. І у нас є два варіанти: або відступити, або напасти. У першому варіанті ми капітулюємо і погоджуємося з негативним фідбеком. У другому ж – ведемо себе агресивно, бо захищаємо те, на що здійснено «напад». Втім, ефективніше дотримуватися нейтралітету. За допомогою запитань. Дивіться наступний пункт.

Четверте


❌ Вести бесіду використовуючи твердження.
✅ Спілкуватися за посередництвом запитань.
🔸 Чому вам це не подобається? А як би ви змінили? А що вас бентежить у цьому варіанті? Сила запитань в тому, що вони дають відчуття зацікавленості в проєкті. Також допомагають подивитися на рішення з різних сторін. А ще запитання спонукають задуматися над своїми відчуттями і чітко пояснити їх появу. Очевидно, що діалог, побудований на запитаннях – найпродуктивніший спосіб роботи з негативним зворотнім зв’язком.