Найвідоміші логотипи. Історія та втілення.

Логотип – це не певна стала річ у компанії чи бренду. Він – плід довгої роботи дизайнерів та маркетологів, аби кожна лінія, кожен відтінок відповідав духу бренду та його філософії. А через те, що дух цей пристосовується під суспільні настрої та потреби, логотипи теж міняються.

Для прикладу: компанія Nestle викинула з гнізда третє пташеня відповідно до нової парадигми розвиненій європейській та американській сім’ї. У панди WWF колись були очі, а на емблемі Starbucks були неприкриті жіночі груди.
1
Hewlett Packard.

Компанія допрацьовувавала і дорихтовувавала своє лого 8 разів за 72 роки існування, але так і не пішла від того, з чого починала.

З 1939 року, з моменту випуску першого продукту компанії, генератора звукових частот, і до кінця 60-х років HP використовував два рівноправних логотипи. Перший, що складається з простих ліній, було легко наносити на металеві корпуси різного устаткування. А другий добре виглядав в друкованих матеріалах.

Подальші жнива з пошуком кольору та шрифту призвели до того, що в 2009 році HP відрізала хвостики літер у лого зразка 1938 року і пофарбувала гурток у синьо-блакитний градієнт.
2
Nestle.

Назва швейцарського холдингу, що виробляє космічну кількість найменувань продуктів харчування, не перекладається як «гніздо». Це просто прізвище засновника Анрі Нестле, тому у першій версії логотипу ніякого гнізда не було й близько.

Тільки потім у компанії подумали, що прізвище засновника більш ніж схожа на англійське слово «nest», яке і перекладається як «гніздо». З тих пір воно і стало символом компанії і втіленням сімейної філософії.

З видом гнізда Nestle пов’язана одна кумедна історія: раніше на лого була одна мама і троє пташенят. Двоє пташенят там стало після того, як маркетологи компанії провели дослідження і з’ясували, що найбільш часто зустрічається число дітей в одній сім’ї – два. А отже, якщо викинути одного пташенята з гнізда, лого буде знаходити відгук у серцях куди більшої кількості матерів.
3
BBC.

А ось британські Телерадіомовники не мають єдиного впізнаваного «віжуал», за винятком власне літер BBC, які як тільки не виглядали за більш ніж піввікову історію компанії. Зараз це мінімалістська типографіка, вписана в три білих квадрата.
4
Boeing.

У логотипі авіабудівельників Boeing не один раз побувало все, що так чи інакше стосується польотів, змінюючи один одного – ластівка, крила, знову крила, земна куля, знову крила, зірка і ще раз земна куля.

У підсумку в 1997 році Boeing зупинився на схематичному зображенні земної кулі і схематичному ж зображенні крил справа внизу.
4
Apple Inc.

Маловідомий факт про дуже відому компанії – в 1976 році Apple заснували не тільки два Стіва (Джобс і Возняк), але і один Рональд. Рональд Уейн вклав у підприємство 10% початкового капіталу (800 доларів) і придумав перше лого для фірми – це був шильд з Ньютоном, що сидить під яблунею.

Знак обвивала мало не геральдична стрічка, на якій гордо красувалося Apple Computer & Co. Так і хочеться сказати: який логотип, такий і співзасновник. Ronald Wayne пропрацював зі Стівом рівно два тижні. Після чого забрав свої 800 баксів – він вважав, що Apple – це занадто ризиковане підприємство, і не хотів розкидатися капіталом.

Комп’ютер Apple I продавався повільно, Джобс вирішив, що щось треба змінювати, і почав з логотипу. Смугастеньке яблуко придумав дизайнер Rob Janoff з Regis McKenna Agency. Воно прослужило 23 роки, перш ніж стати монохромним і «хайтечним» через рік після повернення Джобса в компанію.

Аби зрозуміти, чому логотипи змінюються, навіщо приділяти так багато уваги їхньому створенню та для чого люди взагалі їх вигадали, варто знати основи реклами.

Практичний посібник «Реклама. Конспекти копірайтера» допоможе розібратись в основних принципах реклами. Фондуй видання книги на Спільнокошт, обирай собі подарунки до смаку та будь успішним!
comments powered by HyperComments
Інші матеріали