ТОП-10 найкращих маркетингових ходів в історії

1
Chupa Chups і паличка-виручалочка
Звісно, ти вже не уявляєш свого життя без цього льодяника на палочці. Просто і геніально

Однак, колись батьки просто потерпали від того, що карамельні цукерки залишали на долоньках їхніх дітей (а потім і на одязі) липці сліди.

Проблема вирішилася просто і геніально з появою в магазинах льодяників на паличці (яка спочатку була дерев’яною). Ці льодяники можна було їсти не забруднивши ні рук, ні одягу.

Концепт придумав Енріке Бернат, дизайн логотипу розробив сам Сальвадор Далі (!), а слоганом протягом перших місяців продажів був «Він круглий і довгограючий». Такий маркетинговий хід приніс бренду всесвітню популярність аж до нинішнього часу.
2
Red Bull на халяву
Ситуація з цим брендом абсолютно інакша. Коли ця торгова марка лише починала своє існування у США, вона просто не могла конкурувати із тодішніми (та й нинішніми) гігантами як Pepsi чи Coca-Cola.

Просував Red Bull Дітріх Матешиц, і він запропонував зробити наступне: штучно підвищити ціну в два рази в порівнянні з конкурентами (спірний крок), зменшити обсяг тари, привести товарну тару до виду «батарейки», розміщувати напої в магазинах в нестандартних для них місцях, роздавати ящики з Red Bull студентам в університетських кампусах.

Ідея прижилася, студенти зраділи дуже такій халяві, яка, до речі, прекрасно гармоніювала з горілкою, завдяки цьому з’явився фірмовий і надпопулярний коктейль: Vodka Red Bull. Бренд став повноцінним та дуже популярним!
3
Ikea. Розмір має значення
Був час, коли IKEA тільки-тільки приходила в США. І все б нічого, та продажи були гірше нікуди.

Виявилося, що все дуже просто: дизайн американцям подобався, проте їх повністю не влаштовували габарити, які не відповідали великим розмірам їх будинків. Все, що було потрібно – збільшити габарити меблів.
4
Camel придумав тізерну рекламу
Всі ми знайомі з тізерною рекламою, мета якої – захопити увагу споживача чимось провокаційним, незвичайним. Але мало хто знає, що найперша «тізерна» реклама була застосована саме разом з випуском Camel на ринок Америки.

Тютюнова компанія швидко зрозуміла, що зображення верблюда на пачці – не лише яскрава картинка, що добре запам’ятовується, але ще і відмінний персонаж для проведення рекламних акцій.

За кілька днів до надходження перших партій сигарет в продаж фахівці компанії відправили в газети майже 90 американських міст оголошення. Першим було: «Верблюди». Слідом з’явилися оголошення «Верблюди йдуть», а після – «Завтра в місті верблюдів буде більше, ніж в Африці і Азії разом узятих!». Перелякані, зацікавлені городяни з ентузіазмом і подивом дізналися правду: «Сигарети «Camel» вже тут!» – Так звучало останнє оголошення.

Рекламна акція була настільки вдалою, що майже всі любителі тютюну спробували Camel.
5
AlkaSeltzer. Дві таблетки краще за одну
Як змусити споживача брати товару рівно в два рази більше? Просто! Покажіть йому це.

У 1960 році вийшов рекламний ролик, чиї герої вживали не одну, а дві таблетки «Антипохмеліна». Слідом вдвічі збільшилися і продажі.

Аналогічним чином пропонують двічі намилювати голову шампунем і вживати по дві жувальні гумки в подушечках.
6
Pepsi. Вдвічі більше за ті ж самі гроші
Найбільш вдалим маркетинговим ходом Pepsi можна вважати те, як продавалася «газована вода» за часів Великої Американської Депресії.

У той час Coca Cola продавала свої напої в пляшках по 170 мл, тоді як Pepsi тиражувала свій напій тарою на всі 340 мл. Ціна Pepsi була такою ж як і у Coca Cola: 5 центів за пляшку. Таким чином протягом двох років, починаючи з 1936 року компанія збільшила свій прибуток і продажі в два рази. Навіть зараз можна зустріти відгомони тієї політики: пластикові пляшки Pepsi мають об’єм в 0,66 літра, тоді як Coca Cola розливає свою продукцію в тари по 0,5 літра.
7
Absolute. Горілка у пляшці з під мікстури
Горілка «Absolute Rent Bravin» («Абсолютно чиста горілка») була розроблена в 1879 році, відрізнялася, дійсно, чистотою завдяки методу ректифікації. Просуванням зайнявся Ларс Ліндмарк, і прототипом майбутньої пляшки стала… бутель шведської мікстури, що попалася рекламістам на очі на вітрині однієї з аптек. Вони були настільки вражені простим дизайном пляшки, що взяли її на озброєння в якості прототипу.
8
Snickers. Труднощі з раціоном
Вони прийшли в пост-радянський простір в 1992 році. Їх позиціонували як закуску, яка може замінити повноцінний обід.

Екс-радянський покупець дуже довгий час не міг второпати: як можна замінити повноцінний обід з першим і другим однією лише жалюгідною шоколадкою, і брав її суто як «солодке до чаю».

Після того, як бренд перейшов до іншого агентства, Snickers перепозиціювали як продукт для підлітків, які, до слова, якраз люблять все солодке.
9
Tefal. Неочевидні переваги
Компанія протягом дуже довгого часу була щиро впевнена, що основним посилом до покупки її сковорідок з тефлоновим покиртем є факт можливості приготування їжі без масла. Взагалі без масла.

І, до великого її розчарування, з’ясувалося, що господині і господарі своїх затишних домівок обирають ці сковорідки тільки за те, що вони дуже легко миються, бо їжа не прилипає до поверхні.

Компанія подумала-подумала та й змінила основний зміст рекламної кампанії, і результат не змусив себе довго чекати. Продажі підвищилися
10
Mallboro. Кури і рекламуй
Тютюновий бренд Marlboro першим ввів так звані «фліп-топи» – сигаретні пачки з верхом, що відкидається.

Справа в тому, що багато покупців прилаштувались витягувати сигарети з пачки, не виймаючи її з кишені, таким чином марки сигарет було не видно. Таке нечуване неподобство вирішили виправити саме введенням такої пачки: тепер без особливої вправності сигарету з такої пачки НЕ виймеш.

Таким чином, Mallboro змусили своїх споживачів виймати пачку, демонструючи назву бренду і упаковку, що позитивно позначилося на продажах.
comments powered by HyperComments
Інші матеріали